Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Besök hos BM

Av Linda Elfving - 18 juni 2012 17:46

Yes, idag var jag på besök hos BM för sista gången. Känns lite konstigt och även tråkigt för jag trivs så bra med henne. I alla fall så såg allt bra ut och han mår väldigt bra därinne. SF-måttet låg på 35 cm så en cm sen förra veckan. Hon kände även på tappen idag och det första hon sa när hon kände var oj, jisses så långt ner han ligger. Hon kände även att min tapp var jättemjuk och mogen, öppen så att hon fick in ett finger. Hon kom inte åt att göra en hinnsvepning dock, men hon sa att det kanske skulle hjälpa bara av att hon var där och retade med fingret så vi kan ju hoppas på det i alla fall. 

Fick även en tid för bedömning den 4 juli om det är så att han inte kommit innan dess, så mentalt har jag ställt in mig på det datumet nu. 


Har haft ganska många känningar sen hon var där och kände. Så fort han rör sig inne i magen så ilar det i livmodern, längst ner liksom, vid tappen känns det som och det trycker på neråt ännu mer än tidigare. Men jag hoppas på ingenting, min sambo börjar bli riktigt otålig nu, han vill att han ska komma ut nu och frågar minst 10 ggr per dag om jag har några känningar. Sött! 


Själv känner jag att jag inte orkar mer snart, kan ju bara be till gud att det sätter igång snart. För om jag ska gå såhär i 2 veckor till kommer jag avlida. Haha! 


Jaja, nog om det. Ska ta och dona lite här hemma nu så uppdaterar jag mer imorgon om jag har orken! 


Ciiaao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Elfving - 16 december 2013 12:15

Idag känner jag mig rätt utvilad, jätte skönt faktiskt! Har även gjort en intresseanmälan på en lgh vi hittat, så vi får se var det leder någonstans. Vore skönt med något eget nu. Dante har nyss somnat ute i vagnen och lillfia har även hon somn...

Av Linda Elfving - 15 december 2013 23:40

Lovade ett inlägg ikväll när barnen somnat, men jag är såå trött idag. Får bli ett imorgon istället, inte lätt alla dagar att hinna med allt man ska göra när man är tvåbarnsmamma. Dom är rätt duktiga på att gå om varandra i sovningen. Somnar Dan...

Av Linda Elfving - 15 december 2013 16:50

Idag har vi varit ute och lekt. Jag och Dante åkte pulka och hade oss, överlycklig pojk! Han blev helt tokig när det var dags för hans eftermiddagsvila, men han somnade som en sten så fort jag la han i vagnen. Nu ska jag vara lite social med mi...

Av Linda Elfving - 15 december 2013 09:38

Igår tog jag barnen och åkte till deras kusin Irma med familj. Så mysigt det var att ses, Dante och Irma röjde järnet. Dom är ju bara för söta! Idag tänkte jag försöka komma ut med Dante så vi kan göra snögubbe och ljuslyktor. Nu kallar hunden...

Av Linda Elfving - 14 december 2013 13:12


Jag tänkte kladda ner min förlossningsberättelse med Nicole nu. Enjoy! Jag hade tid den 21 september enligt RUL och enligt sista mens 15 september. Men vår lilla prinsessa behagade inte att komma ut förrens den 2 oktober, dagen innan jag hade ...

Presentation

Hej, jag heter Linda och är 21 år. Jag och min sambo väntar vårat första barn och den lille är beräknad att kika ut den 23 juni

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards