Alla inlägg under maj 2012

Av Linda Elfving - 31 maj 2012 22:51

Hej, blir att jag glömmer bort att skriva här märker jag, kommer inte ihåg nånting nu känns de som. Har bara gröt i skallen. Iaf så har jag gräsliga förvärkar nu så det är nått på gång, frågan är bara hur länge till jag måste vänta tills det sätter igång ordentligt :)

BM som kände om jag öppnat mig något kunde konstatera att jag hade en mjuk och mogen tapp, ca 2,5 cm kvar plus att hon fick in ett helt finger och kunde känna lillens huvud :) Fick även se vårat lille hjärta på UL igår, måste säga att han var betydligt större än på RUL :) haha BM sa iaf att han inte kommer vara så stor när han tittar ut, hans vikt uppskattades till ca 2600 gram nu, så vi har en liten pojk i min mage :)

Jag blev förstås orolig och tyckte det lät lite, men BM lugnade mig och sa att det var ingen som helst fara och flödet i navelsträngen var utmärkt så moderkakan funkar som den ska. Får hoppas att han lägger på sig lite mer innan han bestämmer sig för att kika ut iaf :) 


Jag personligen tror inte att förlossningen är långt bort, men det kan ju även vara något jag bara inbillar mig oxå. Jag hoppas verkligen att han bestämmer sig för att kika ut tidigare än BF, jag vill ju så gärna se våran lille nu och se vem han är lik och bara gosa och pussa och krama han! ynka 23 dagar kvar till BF och jag håller mina tummar och tår tills dom blir blå att det startar snart.


Nu ska jag krypa ner i soffan en sväng och kolla om det är nått spännande på tv, lovar att uppdateringen ska bli bättre!


Ciaaao

Av Linda Elfving - 24 maj 2012 13:20

Idag är det torsdag igen. Jag tycker veckorna går så himla fort nuförtiden, vilket bara är positivt. Det betyder ju att tiden fram tills lillen kommer går fort :)

Aja, nog om de. Inatt drömde jag en väldigt konstig dröm må jag säga, drömde att jag var inne på förlossningen och min mamma var med plus min morbrors sambo men inte min egen sambo. Han satt hemma. Iaf så hade värkarna kommit igång och när BM skulle undersöka mig så gick vattnet och det verkligen spruta ur mig och det sjuka är att allt kändes så jäkla verkligt! Iaf så tog jag telefonen och ringde min sambo som svarade mig lite kort bara jaha? Och i drömmen kände jag hur paniken kom. Drömmen var så hemsk! Haha, jag vaknade alldeles svettig och tittade så att vattnet inte gått på riktigt för allt kändes så himla verkligt! Haha!


Ojoj, vilka drömmar man kan drömma ibland :)


Imorgon så har jag och min sambo planerat in en riktig mysdag så vi får ta vara på varandra nu innan våran prins kommer! Vi funderade på om vi skulle åka upp till Sundsvall, men idag kände jag att det var nog lite väl långt dit utifall något skulle hända. Vi vet ju inte, jag har ju väldiga förvärkar och en väldans molvärk så det vore nog lite väl riskabelt att åka dit. Så istället så tar vi och åker till Gävle, känns tryggt med tanke på att det är Gävle vi ska åka till när det väl sätter igång :) Så bra och nära till sjukhuset!


Just ja, har ju glömt att berätta om den där söndagen vi åkte in! Iaf så hade jag väldiga sammandragningar på kvällen så jag ringde förlossningen och rådfråga dom. Och eftersom jag var i v34+0 så ville dom att jag skulle komma in på kontroll. Sagt och gjort, slängde ihop lite kläder i en väska och packa in bilbarnstolen i bilen och begav oss mot Gävle. Väl där så blev det ett vaginalt ultraljud för att kolla tappen, läkaren kände även med fingrarna och kolla så att det inte var vattenavgång. När han mätt klart tappen så sa han att vi var tvungen att stanna kvar då tappen var påverkad och höll på kortas av. Med hjälp av ultraljudet mätte han och tappen var då 24mm lång. Vi blev inlagd och våran BM vi hade sa att hon trodde det skulle komma igång. Jag fick 2 st citodon och en bricanylspruta så att jag skulle kunna sova. Det var en lugn natt och på undersökningen dan efter som dom gjorde på mig visade det sig att tappen hade gått tillbaka och då var 35mm lång tack vare sprutan jag fick på natten, så vi blev hemskickade. Det var väl typ de vi fick vara med om :) Tack och lov så kom han inte då, även fast det skulle varit väldigt mysigt! Men man har ju ingen större lust att stanna kvar på BB i 1-2v typ :)


Aja, så ända sen efter alla undersäkningar och sådär så har jag haft väldigt ont och fått kraftiga förvärkar. Hade regelbundna sammandragningar/förvärkar för någon dag sen som sedan lugnade ner sig. Så frågan är ju om det är något på gång, jag själv tror ju de. Men det återstår att se :) Jag blir väldigt förvånad om jag går tiden ut. För det kan ju vara så att kroppen håller på förbereder sig på förlossningsstart. Jag känner ju att det är något på gång i kroppen frågan är bara vad. Så vi får se hur länge till han vill stanna i mammas mage, men som det verkar nu så vill han ut :)


Aja, det är så fint väder idag så jag tror inte det blir någon mer update idag. Uppdaterar imorgon innan vi far till Gävle :)


Ciiaaao

Av Linda Elfving - 23 maj 2012 18:07

Hej, idag är det exakt en månad kvar tills vår lille prins är beräknad<3 Jag själv tror att han kommer komma tidigare, har ju sånna sammandragningar/förvärkar hela tiden plus att jag har molvärk :) känner på mig att det är nått i kroppen som är på gång.. Frågan är ju bara när :) 

Vi längtar väldigt mkt efter dig nu älskling! Ska bli så spännande att se vem du är lik. Mkt funderingar nu när det inte är så lång tid kvar. Kommer nog inte riktigt förstå förrens jag har han på mitt bröst :) 


Nog om de, på fredag så ska jag och min sambo ha en riktig mysdag! Troligen den sista innan liten kommer så vi läre ju passa på :) Tänkte om vi skulle dra oss mot Gävle och Ikea en sväng, måste köpa ett nytt matbord och stolar och jag vill helst ha de klart innan liten kommer :) Ingenting jag pratat med min sambo om, men tror nog att han håller med mig på den biten. Kan jag ju hoppas på iaf :) Sen ska det även storhandlas, tänkte passa på att göra de på citygross då :)

Känns som om jag har sjukt mycket saker kvar att handla. Det här ska inhandlas innan jag är helt redo för prinsens ankomst;


*Blöjor

*Våtservetter

*Babyolja

*Babytvål

*Idominsalva

*Febertermometer 


Vi måste även kika på en skötväska :) 

Jisses, känns som om man är ute i sista stund med allt. Men vi hinner :) Ska även inhandlas lite blommor som jag kan plantera på balkongen så det blir lite mysigare än vad det är nu :)


Idag har jag sjukt mkt energi av någon konstig anledning! Allt ska städas och tvättas, det ska vara rent och fint när vi kommer hem sen. 


Nåja, nu ska jag fortsätta med mitt städrace! Update kommer imorgon! 


Ciaao

Av Linda Elfving - 21 maj 2012 21:31

Hejsan, då va det måndag igen, var iväg till BM idag. Allt såg finemang ut.


SF-Mått; 33cm

Inte vuxit så mkt, 1 cm sen sist jag var iväg men denna gång så hade han fixerat sig :) kommer inte att få nån jättebebis heller utan normalstor.. känns skönt att veta :) 


just nu så har jag väldigt många sammandragningar och har även fått ont nu.. så vem vet? det kanske är på g? :) 


är jätte trött så orkar inte skriva nått mer idag, uppdaterar mer imorgon istället :)

Av Linda Elfving - 17 maj 2012 19:32

ursäkta för kass update, har hänt ganska mkt.. i söndags var vi in på kontroll men de var falskt alarm tack och lov! nån vecka till får han allt stanna i mammas mage. Dock tror jag inte att han kommer stanna så himla länge till därinne då det verkar som han vill ut. Har hemska sammandragningar och det trycker på bra nedåt och molar i ryggen. är ju bara i v34+4 än så länge så 2v veckor till då iaf! :)


På måndag är det dags för BM igen, får se om man växt nånting sen sist, dock har min mage sjunkit rejält :) ska höra med henne om några saker oxå så jag kan vara lugn sen! 


i helgen vet jag inte alls vad som händer, tar dagen som den kommer lite nu känner jag. Gör det jag orkar göra :) dock så måste det inhandlas lite mer saker innan bebis kommer men jag hinner förhoppningsvis göra de :)


näe nu ska jag glåma på lite tv och ta de lugnt tror jag!


ska inte uppdatera lika sällan som de blivit nu utan ska försöka med ett inlägg per dag iaf :)


ciao

Av Linda Elfving - 12 maj 2012 13:51

Jahapp, idag är det lördag och vad vi ska hitta på är en bra fråga. Igår hade vi min sambos brorsbarn, vi var iväg och lekte på buspalatset och var även iväg och mata ankorna vid Långnäs. Väldigt mysigt och roligt hade vi det! När vi väl kom hem var vi helt slutkörd, men jisses så roligt det var!


Aja, går in i v34+0 idag, alltså v35 :) Snart har vi lillbäbis här och jag längtar! Börjar bli tungt och det har börjat trycka på bra mycket nedåt nu :) 


När tror ni han kommer? BF 23/6 :)

Längd, vikt? Gissa vettja :)

Av Linda Elfving - 9 maj 2012 12:27

Hej, jag har varken gått och dött eller fött :) har bara haft väldigt lite tid med att hinna skriva. har slutat jobbat nu iaf, har gått hemma en vecka ca nu och jag klättrar redan på väggarna. fast de är väldigt skönt att få vara hemma måste jag säga, då de har blivit så tungt nu, och har väldigt många sammandragningar.


iaf så var jag till BM i måndags och allt såg fint ut, han växer som han ska <3


v33+1

Vikt; +8 kg

Järnvärdet; 126

Bltr; 124/62

Hjärtljud; 145

SF-mått; 32 cm


nästa gång jag ska dit är den 21 maj och då har jag gått 35 fulla veckor :) 


tänk, det är endast 44 dagar kvar tills lillen är beräknad att slå upp sina ögon! Tiden har gått sjukt fort faktiskt, de trodde jag verkligen inte i början :) jag börjar bli lite otålig nu, vill att dagen D ska komma nu :) 


aja skriver mer sen när jag har lite mera tid :) 


bye!


Av Linda Elfving - 9 maj 2012 12:27

Hej, jag har varken gått och dött eller fött :) har bara haft väldigt lite tid med att hinna skriva. har slutat jobbat nu iaf, har gått hemma en vecka ca nu och jag klättrar redan på väggarna. fast de är väldigt skönt att få vara hemma måste jag säga, då de har blivit så tungt nu, och har väldigt många sammandragningar.


iaf så var jag till BM i måndags och allt såg fint ut, han växer som han ska <3


v33+1

Vikt; +8 kg

Järnvärdet; 126

Bltr; 124/62

Hjärtljud; 145

SF-mått; 32 cm


nästa gång jag ska dit är den 21 maj och då har jag gått 35 fulla veckor :) 


tänk, det är endast 44 dagar kvar tills lillen är beräknad att slå upp sina ögon! Tiden har gått sjukt fort faktiskt, de trodde jag verkligen inte i början :) jag börjar bli lite otålig nu, vill att dagen D ska komma nu :) 


aja skriver mer sen när jag har lite mera tid :) 


bye!


Presentation

Hej, jag heter Linda och är 21 år. Jag och min sambo väntar vårat första barn och den lille är beräknad att kika ut den 23 juni

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards