Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

Fredag

Av Linda Elfving - 15 juni 2012 19:13

Jaha, ännu en fredag har kommit.. Och ingen bebis i sikte än så länge :) Vem vet? Kanske är sista fredagen innan den lille behagar att komma ut. Har inte haft starkare känningar än tidigare.. Det säger väl bara poff så sätter det igång. Har slutat hoppats på att han kommer komma tidigare, han kommer när han är redo. Och som det känns nu så vore det skänt att hinna få lite sömn och vila inför förlossningen, då jag sovit som en kratta plus att jag har inte ro att vila på dagarna. Är ju inge trött i huvudet om man säger så, utan det är bara kroppen som är trött. Så måste försöka att vila mer då man aldrig vet när det sätter igång. 


Längtar som en tok efter våran lille prins nu i alla fall, blir ju inte direkt bättre av att alla runt omkring oss får sina mirakel. Men våran tur kommer den med. 


I helgen vet jag inte riktigt vad som händer, tar dagarna lite som dom kommer nu då jag knappt orkar stå på benen. Kanske kan klämma in något kul i helgen med min sambo då det är kanske våran sista helg som bara vi :) 


Midsommar om en vecka, och vi brukar alltid spendera den hos min morbror med familj, men nu får vi se hur det blir. Vore väldigt mysigt att få ha lillen i famnen istället för magen då :) 


Tycker även att magen blivit sju ggr större, nejdå, men tycker den blivit större sen sist i alla fall. Så han växer nog så det knakar nu :) Ingen jättebebis i alla fall, jag tror på runt 3200 gram och runt 51 lång. På ultraljudet i v37 så uppskattades hans vikt till 2600 gram så några gram till lär ju han lagt på sig :) 


8 days to go<3


Skriver mer imorgon! 


Ciaaao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Elfving - 16 december 2013 12:15

Idag känner jag mig rätt utvilad, jätte skönt faktiskt! Har även gjort en intresseanmälan på en lgh vi hittat, så vi får se var det leder någonstans. Vore skönt med något eget nu. Dante har nyss somnat ute i vagnen och lillfia har även hon somn...

Av Linda Elfving - 15 december 2013 23:40

Lovade ett inlägg ikväll när barnen somnat, men jag är såå trött idag. Får bli ett imorgon istället, inte lätt alla dagar att hinna med allt man ska göra när man är tvåbarnsmamma. Dom är rätt duktiga på att gå om varandra i sovningen. Somnar Dan...

Av Linda Elfving - 15 december 2013 16:50

Idag har vi varit ute och lekt. Jag och Dante åkte pulka och hade oss, överlycklig pojk! Han blev helt tokig när det var dags för hans eftermiddagsvila, men han somnade som en sten så fort jag la han i vagnen. Nu ska jag vara lite social med mi...

Av Linda Elfving - 15 december 2013 09:38

Igår tog jag barnen och åkte till deras kusin Irma med familj. Så mysigt det var att ses, Dante och Irma röjde järnet. Dom är ju bara för söta! Idag tänkte jag försöka komma ut med Dante så vi kan göra snögubbe och ljuslyktor. Nu kallar hunden...

Av Linda Elfving - 14 december 2013 13:12


Jag tänkte kladda ner min förlossningsberättelse med Nicole nu. Enjoy! Jag hade tid den 21 september enligt RUL och enligt sista mens 15 september. Men vår lilla prinsessa behagade inte att komma ut förrens den 2 oktober, dagen innan jag hade ...

Presentation

Hej, jag heter Linda och är 21 år. Jag och min sambo väntar vårat första barn och den lille är beräknad att kika ut den 23 juni

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards